Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Tjabba tjena hallå hörlursfantaster!

Jag är i behov av stöd när det kommer till trådlösa hörlurar. Jag försöker hitta en trådlös hörlur som jag kan ansluta till min dator och som har nedanstående kvalitéer:

Vill ha:
- Har inbyggd mikrofon som är OK
- Kan både ha mikrofonen och ljud igång samtidigt utan att ljudet går ner till 8 Hz
- Har "over-ear" hörlurar
- Laddas via USB-C

Skulle vara trevlig om något av detta fanns:
- Kan också anslutas via 3,5 mm-kontakt
- Har ett hårdfodral som tillbehör
- Inte kostar en dagsinkomst

Någon som har några förslag?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitamin:

Tjabba tjena hallå hörlursfantaster!

Jag är i behov av stöd när det kommer till trådlösa hörlurar. Jag försöker hitta en trådlös hörlur som jag kan ansluta till min dator och som har nedanstående kvalitéer:

Vill ha:
- Har inbyggd mikrofon som är OK
- Kan både ha mikrofonen och ljud igång samtidigt utan att ljudet går ner till 8 Hz
- Har "over-ear" hörlurar
- Laddas via USB-C

Skulle vara trevlig om något av detta fanns:
- Kan också anslutas via 3,5 mm-kontakt
- Har ett hårdfodral som tillbehör
- Inte kostar en dagsinkomst

Någon som har några förslag?

Tack för svar!

Sennheiser Momentum 3 Wireless fyller väl allt det där, förutom att du får sämre ljudkvalitet när man har mikrofonen igång, men det har att göra med Bluetooths begränsade bandbredd och går inte att göra något åt. Någon som vet mer exakt får gärna rätta mig om jag har fel.

Om dom ligger för högt i pris är det bättre om du preciserar vad en "dagsinkomst" är för dig

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av vitamin:

Tjabba tjena hallå hörlursfantaster!

Jag är i behov av stöd när det kommer till trådlösa hörlurar. Jag försöker hitta en trådlös hörlur som jag kan ansluta till min dator och som har nedanstående kvalitéer:

Vill ha:
- Har inbyggd mikrofon som är OK
- Kan både ha mikrofonen och ljud igång samtidigt utan att ljudet går ner till 8 Hz
- Har "over-ear" hörlurar
- Laddas via USB-C

Skulle vara trevlig om något av detta fanns:
- Kan också anslutas via 3,5 mm-kontakt
- Har ett hårdfodral som tillbehör
- Inte kostar en dagsinkomst

Någon som har några förslag?

Tack för svar!

Inte exakt vad du frågar om (för det finns nog inte än) men Philips 805BK är prisvärd.
https://www.amazon.se/Philips-Audio-TAPH805BK-00-H%C3%B6rlura...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Inte exakt vad du frågar om (för det finns nog inte än) men Philips 805BK är prisvärd.
https://www.amazon.se/Philips-Audio-TAPH805BK-00-H%C3%B6rlura...

Den där ser riktigt prisvärd ut! Jag kommer överväga den när det kommer till trådlöst headset till telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Sennheiser Momentum 3 Wireless fyller väl allt det där, förutom att du får sämre ljudkvalitet när man har mikrofonen igång, men det har att göra med Bluetooths begränsade bandbredd och går inte att göra något åt. Någon som vet mer exakt får gärna rätta mig om jag har fel.

Om dom ligger för högt i pris är det bättre om du preciserar vad en "dagsinkomst" är för dig

Tack för förslaget!

Jo jag borde ha varit tydligare vad jag menade med "dagsinkomst". För mig är det någonstans vid 1500 och jag borde nog helt ärligt skrivit det från första början.

Med det sagt så tycker jag ditt förslag är något i överkant och oavsett priset är det lite tekigt att även den dras med bandbreddsproblemet. Om det är genomgående för alla blåtandsheadset, är då kanske något i stil med Logitech G Pro X Wireless Lightspeed något man borde satsa på? Vad jag förstår så kör den på en egen radiostandard och kanske därför inte lider av blåtandens begränsningar?

Någon som vet får gärna förklara för mig

Därtill kan jag nämna att jag ej är en stor "gamer" men jag däremot ofta talar med folk på discord samtidigt som jag lyssnar på något i bakgrunden.Det är därför viktigt för mig att det låter helt ok åt båda hållen.

Om Logitech hörlur inte är nogåt att hänga i julgran, vad tror ni om SteelSeries Arctis 7 eller Corsair Virtuoso?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av vitamin:

Tack för förslaget!

Jo jag borde ha varit tydligare vad jag menade med "dagsinkomst". För mig är det någonstans vid 1500 och jag borde nog helt ärligt skrivit det från första början.

Med det sagt så tycker jag ditt förslag är något i överkant och oavsett priset är det lite tekigt att även den dras med bandbreddsproblemet. Om det är genomgående för alla blåtandsheadset, är då kanske något i stil med Logitech G Pro X Wireless Lightspeed något man borde satsa på? Vad jag förstår så kör den på en egen radiostandard och kanske därför inte lider av blåtandens begränsningar?

Någon som vet får gärna förklara för mig

Därtill kan jag nämna att jag ej är en stor "gamer" men jag däremot ofta talar med folk på discord samtidigt som jag lyssnar på något i bakgrunden.Det är därför viktigt för mig att det låter helt ok åt båda hållen.

Om Logitech hörlur inte är nogåt att hänga i julgran, vad tror ni om SteelSeries Arctis 7 eller Corsair Virtuoso?

De flesta blåtandsheadset använder standardprofilerna för ljud och då skiljer det på ljudkvaliten beroende på om de går som headset eller hörlur och vill man bort från det kan man inte använda vanlig standardiserad blåtand, det kanske fixas nån dag men än är det inte så.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av izzie:

Hej,

Jag är sugen på att beställa ett par Philips Fidelio X2HR på rea. Vad har ni att säga om dem? Behöver de en amp eller klarar datorn av att driva dem?

Jag tycker dom behöver amp, lät inge bra direkt ur datorn, blir en helt annan soundstage och tryck med en amp. Skulle rekommendera objevtive amp and dac om dom finns att köpa fortfarande. När jag körde dom via datorn kunde jag ha på högsta volym och det var inte högt i alla fall, inge tryck alls.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitamin:

Om Logitech hörlur inte är nogåt att hänga i julgran, vad tror ni om SteelSeries Arctis 7 eller Corsair Virtuoso?

Jag vill försiktigt varna för gaming headsets. Att enbart jag kan höra avlägsna fotsteg och andra detaljer som varit avgörande för rundan och spelet är vardagsmat nunera. Förut brukade jag fråga mina lagkamrater om de hörde samma och de påstår sig använda alla möjliga headsets från olika prisklasser.

Edit: de två trådlösa lurar jag testat bekräftar detta då de haft genomrutten stereobild. Det har säkerligen inte med bluetoothen i sig att göra men kanske snarare avkodningen eller hörlurens frekvensgång.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Avstängd
Skrivet av izzie:

Hej,

Jag är sugen på att beställa ett par Philips Fidelio X2HR på rea. Vad har ni att säga om dem? Behöver de en amp eller klarar datorn av att driva dem?

Jag har haft mina ett drygt halvår eller så och gillar de skarpt. Jämfört med de XTZ Headphone Divine jag hade innan så är de inte lika neutrala men roligare att lyssna på. I början kändes de aningen skarpa i diskanten men med lite inspelning är det problemet i princip borta (eller så har jag vant mig).

Jag kör de utan extra förstärkning oftast och det funkar bra tycker jag, men visst kan de inte spela superhögt med laptopens förstärkning liksom och ljudet blir ju lite bättre med en bra förstärkare, men det är inte någon jätteskillnad om man inte drar upp volymen rejält liksom.

De sitter bra på mig. Att de är öppna gör de ju lite luftigare än stängda lurar och att det är tyg och inte (fusk-) läder hjälper ju med värmen också. Men de är ju stora lurar som väger en del så det är ju inte så att man glömmer att man har dem på sig liksom.

Permalänk
Avstängd

XB950AP & XB950BT med "Bass-Boost" enabled.
Now det is grejjer det. Perfektion ifrån Sony. 🎧

Permalänk

Vad finns det för bra bt lurar för max 3000kr. Användas till pendling, då Tidal hifi och hemma med ljudböcker.
Bor ej i Sverige, har tillgång till likvärdigt sortiment alternativt beställa från USA.
Använder en S21u. I hemmet har jag renodlad stereo. Eftersom det är mest portabelt bruk måste de tåla en del stryk samtidigt vara bekväma.
Idag kör jag AT-ANC700BT de börjar bli slitna.

Permalänk
Medlem

Jag har letat runt efter ett bra over-ear headset med väl fungerande multipoint connection (dator + mobil) samt lite PNC (Passive Noise Cancellation) som stänger ute ljudet runt om.
Jag har nu blivit medveten om att väldigt många hörlurar har problem med multipoint connection eller har begränsat stöd, det känns lite som ju dyrare headset ju sämre verkar det fungera, testade Sony WH-1000XM4 senast och det fungerade sådär den kunde schabbla bort sig själv på telefonen.
Förstår inte varför det ska vara så svårt med multipoint connection då det fungerar utmärkt på ett lätt blåtandsheadset från lidl för 179kr men som tyvärr inte dämpar omgivande ljud.
Är det någon som har rekommendation av ett over-ear headset med välfungerande multipoint connection som även stänger ute visst ljud?
Använder headset till musik, film och mobilsamtal.

Permalänk
Medlem

Fick mina Phillips SPH9600 idag. Hade inte så höga förväntningar så blev positivt överraskad. Skulle säga att ljudet är rätt likt mina gamla Sennheiser 558 som kostade det dubbla fast 9600 har lite mer bas. Byggkvaliteten är helt okej, bättre än vad jag trodde. Definitivt värda 590 spänn! Drog ner Equalizer APO och kör med denna profilen:
Channel: all
Preamp: -4.5 dB
Filter 1: ON PK Fc 40 Hz Gain 4.4 dB Q 0.8
Filter 2: ON PK Fc 120 Hz Gain 4 dB Q 2
Filter 3: ON PK Fc 200 Hz Gain -3.5 dB Q 0.5
Filter 4: ON PK Fc 1900 Hz Gain 2.5 dB Q 2
Filter 5: ON PK Fc 3300 Hz Gain 3 dB Q 4.8
Filter 6: ON PK Fc 5000 Hz Gain -5 dB Q 2.4
Filter 7: ON PK Fc 7400 Hz Gain 4.5 dB Q 4.8
Filter 8: ON PK Fc 11000 Hz Gain -4 dB Q 1.4
Filter 9: ON PK Fc 10 Hz Gain 4.1 dB Q 1.2

Skrivet av Snubb1:

Jag har letat runt efter ett bra over-ear headset med väl fungerande multipoint connection (dator + mobil) samt lite PNC (Passive Noise Cancellation) som stänger ute ljudet runt om.
Jag har nu blivit medveten om att väldigt många hörlurar har problem med multipoint connection eller har begränsat stöd, det känns lite som ju dyrare headset ju sämre verkar det fungera, testade Sony WH-1000XM4 senast och det fungerade sådär den kunde schabbla bort sig själv på telefonen.
Förstår inte varför det ska vara så svårt med multipoint connection då det fungerar utmärkt på ett lätt blåtandsheadset från lidl för 179kr men som tyvärr inte dämpar omgivande ljud.
Är det någon som har rekommendation av ett over-ear headset med välfungerande multipoint connection som även stänger ute visst ljud?
Använder headset till musik, film och mobilsamtal.

Kanske ingen rekommendation men jag har testat Jabra Elite 85H ett tag. Den har brister på flera punkter, ganska kasst ljud, inte särskilt sköna, stort delay, typ 2-300ms så att kolla videos är hopplöst. Men multipoint har funkat ypperligt bra faktiskt. Men det kan nog även bero på vilka enheter du använder. BT på windows är tyvärr hopplöst kasst. Jag tycker BT är för kasst för ljud i dagsläget, för mycket kompromisser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hej,

Jag är sugen på att beställa ett par Philips Fidelio X2HR på rea. Vad har ni att säga om dem? Behöver de en amp eller klarar datorn av att driva dem?

Kan instämma med tidigare kommentarer. Tycker definitivt att de bör köras med någon form av förstärkare, speciellt om man gör som jag och byter ut Padsen mot Dekoni Pads.. Något jag varmt rekommenderar för övrigt trots att de är dyra..

X2Hr är rätt härliga lurar överlag men senaste inköpet har varit ett par Koss kph30i där jag satt på Grado Pads med en totalkostnad på ca 500kr som överraskat enormt samt att komforten är underbar då de inte väger någonting!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitamin:

Om Logitech hörlur inte är nogåt att hänga i julgran, vad tror ni om SteelSeries Arctis 7 eller Corsair Virtuoso?

För spel funkar både Virtuoso och Steelseries 7. Jag kör Virtuoso XT, bluetooth till telefonen (discord) och wifi till PS5. Klockrent.
Till musik? Nej absolut inte!

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk

Börjat experimentera lite med uppskalning och convolution EQ. Riktig djungel av information att arbeta sig igenom, men så värt! Asså fy fan vad mycket bättre man kan få redan bra lurar att låta.

Käkar en hel del kraft att trycka ut allt som DSD512

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Ni som använder trådade lurar vid datorn, hur drar ni kabeln så att den inte är i vägen?
Har själv haft trådlösa lurar flera år nu, men man går ju miste om en massa potentiella leksaker som är kabelanslutna. Dock så blev jag skogstokig på bara några minuter sist jag provade att koppla in mina Fidelio, så är riktigt nyfiken på hur ni hanterar kablaget.

Har förstärkaren på mitten av skrivbordet under skärmen. Sedan låter jag kabeln ligga mottangentbordet, med en liten ögla under "hörnbenet" på tangentbordet. För att sedan hänga fritt från tangentbordet. Har borrat upp en kabelgenomföring för att petade ner större delen av sladden för mina Fidelio. Samtidigt som tangentbord och mus löper ner här för att dras upp bakom skrivbordet till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapcatfan:

Börjat experimentera lite med uppskalning och convolution EQ. Riktig djungel av information att arbeta sig igenom, men så värt! Asså fy fan vad mycket bättre man kan få redan bra lurar att låta.

Käkar en hel del kraft att trycka ut allt som DSD512

https://i.imgur.com/O3N6J06.png

Har en behringer dec2496 men gjorde bara ett halvhjärtat försök lära mig den. Undrar hur den står sig idag. Var modda med bättre mätdel samt mätmikrofon köptes till.

Har en rme adi-2 också så jag har egentligen ingen ursäkt att inte dyka ner i eq träsket

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Har en behringer dec2496 men gjorde bara ett halvhjärtat försök lära mig den. Undrar hur den står sig idag. Var modda med bättre mätdel samt mätmikrofon köptes till.

Har en rme adi-2 också så jag har egentligen ingen ursäkt att inte dyka ner i eq träsket

Du får du skärpa dig och sätta igång igen!

Att mäta själv är ju dock jävligt hardcore. Jag använder mig av https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq som har mätresultat för mängder av hörlurar. Finns färdiga EQ's att ladda ner. Men de stora resultaten fick jag av att skapa egna FIR filter med det programmet.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk
Medlem

Testade precis att dra in en parametrisk EQ från AutoEq-repot i EasyEffects, herrejösses vilken skillnad det blev
Lurarna jag provar med är Sennheiser Momentum Wireless 2.

Permalänk
Inaktiv

Märkte efter ominstallation att Foobar2000 från Windows store har inbyggt "exclusive" läge för output. Fungerar fint med min DAC, auto switchar Hz efter vad som spelas.

Permalänk
Medlem

Finns det några särskilda rekommendationer för en DAC/AMP combo om man kör Linux?
Har fönstershoppat en del och tycker att Topping D50s/A50s verkar vara en trevlig combo som mäter bra och samtidigt ser subjektivt bra ut. Nån här som har erfarenhet av dom på nån Linuxmaskin?

Permalänk
Medlem

Ska man köpa sig en DAC/amp så finns det väl ingen anledning att gå högre än en Topping L30? Den mäter ju så pass bra att tillomed fladdermöss skulle vara nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Vad finns det för bra bt lurar för max 3000kr. Användas till pendling, då Tidal hifi och hemma med ljudböcker.
Bor ej i Sverige, har tillgång till likvärdigt sortiment alternativt beställa från USA.
Använder en S21u. I hemmet har jag renodlad stereo. Eftersom det är mest portabelt bruk måste de tåla en del stryk samtidigt vara bekväma.
Idag kör jag AT-ANC700BT de börjar bli slitna.

https://www.sweclockers.com/marknad/204506-sony-wh-1000xm4

Sony WH-1000XM4 för 2000 kr på marknaden. Det verkar vara en av de bättre lurarna som släppts senaste åren.

https://www.tomsguide.com/reviews/sony-wh-1000xm4

Finns annars nya för runt 3000 kr. Hade jag haft behov av större trådlösa hade jag nog köpt en sådan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tommy:

Finns det några särskilda rekommendationer för en DAC/AMP combo om man kör Linux?
Har fönstershoppat en del och tycker att Topping D50s/A50s verkar vara en trevlig combo som mäter bra och samtidigt ser subjektivt bra ut. Nån här som har erfarenhet av dom på nån Linuxmaskin?

Du har ju vanlig digtalingång på dacen så har du bara en fungerande digitalutgång på datorn komemr det att fungera.

Skrivet av Gurrrra:

Ska man köpa sig en DAC/amp så finns det väl ingen anledning att gå högre än en Topping L30? Den mäter ju så pass bra att tillomed fladdermöss skulle vara nöjda.

Det man främst kanske vill ha är fler anslutningar och anslutningar av andra typer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det man främst kanske vill ha är fler anslutningar och anslutningar av andra typer.

Ja det skulle ju vara den då.

Permalänk

Fick nyligen hem min Fiio k5 pro som jag beställde. Har testat med 3 lurar. Ath-m40x , Philips Fidelio x2 samt Sennheiser 599. Alla lättdrivna och behöver nödvändigtvist ingen förstärkning. Använde innan ett Asus Xonar DX som var bättre än det inbyggda som bara låter grötig/kompakt.

Alla lurar låter klarare och "kraftfullare/fylligare. Dock tyckte jag Fidelio x2 lurarna fick den största boosten. Gillar dem mycket mer nu och blir nog de jag kommer använda mest istället för hd 599 som det känns nu. Låter som hd 599 har något "ljudfilter" som jag inte gillar, antar att det är det de syftar på med "Sennheiser veil". Vet något om hd 600 lider av samma "filter"? Annars får mina nästa lurar bli något annat än sennheiser.

Föredrar fortfarande ath-m40x till långvarig musiklyssnade då x2orna kan få jobbiga "highs" men Soundstagen och komforten är bättre.

Visa signatur

[CPU]i5-2500k [MB]Asrock Extreme 6 p67 [GPU]Radeon 7970 [RAM]16GB DDR3 [SSD]Samsung 830@256GB/850 evo@500GB [HDD]Samsung 500g/Seagate 2T [PSU]Corsair HX750w [BUR]Fractal Design Arc

[Bärbar]Asus N55s [i5 2400,GT555m,8GB Ram]

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

https://www.sweclockers.com/marknad/204506-sony-wh-1000xm4

Sony WH-1000XM4 för 2000 kr på marknaden. Det verkar vara en av de bättre lurarna som släppts senaste åren.

https://www.tomsguide.com/reviews/sony-wh-1000xm4

Finns annars nya för runt 3000 kr. Hade jag haft behov av större trådlösa hade jag nog köpt en sådan.

De mest obekvämaste jag har provat. Sorry nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Ska man köpa sig en DAC/amp så finns det väl ingen anledning att gå högre än en Topping L30? Den mäter ju så pass bra att tillomed fladdermöss skulle vara nöjda.

Det är inget fel på mätningen, men som mrqaffe var inne på så får jag några fler anslutningar och den flexibiliteten som det ger.
Sen tycker jag helt enkelt att 30-serien såg mer plastig och billig ut, har inget emot att betala lite extra för att få lite mer harmonisk känsla vid skrivbordet

Skrivet av mrqaffe:

Du har ju vanlig digtalingång på dacen så har du bara en fungerande digitalutgång på datorn komemr det att fungera.

Det man främst kanske vill ha är fler anslutningar och anslutningar av andra typer.

Jag tänkte primärt köra den via USB om det går, eftersom jag har behov av att kunna växla den mellan två datorer med en usb-switch. Antar att det borde gå bra.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tommy:

Det är inget fel på mätningen, men som mrqaffe var inne på så får jag några fler anslutningar och den flexibiliteten som det ger.
Sen tycker jag helt enkelt att 30-serien såg mer plastig och billig ut, har inget emot att betala lite extra för att få lite mer harmonisk känsla vid skrivbordet

Jag tänkte primärt köra den via USB om det går, eftersom jag har behov av att kunna växla den mellan två datorer med en usb-switch. Antar att det borde gå bra.

Över usb är det kanske bökigare för jag vet inte hur DSD stödet är å andra sidan är det ett rätt udda format som man nog fortfarande bör undvika om det går till förmån för pcm.
Jag har inte själv kört DSD över usb från Linux och jag känner inte heller någon som aktivt använder DSD utan det är mest nått udda man kan prova "bara för att".

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.